Etichete

, , , , , , , , ,

 De ce am ales să vă spun azi câteva cuvinte despre acest festival? Pentru că am participat azi la o conferință privind cea mai recentă ediție a evenimentului și câștigătorii ei.

Urmărind descrierea de pe site-ul oficial al festivalului ce a ajuns la cea de a 57-a ediție, Festivalul Internațional de Advertising Cannes Lions este singurul loc de întâlnire al lumii cu adevărat global pentru profesioniștii din industria comunicării. Acesta oferă șapte zile de ceremonii de premiere, seminare, workshop-uri, cursuri de master, expoziții și prezentări.

Mi se pare ceva absolut deosebit faptul că în juriu s-a aflat, anul trecut, o româncă. Se pare că avem oameni cu destul experiență în domeniu, oameni care au un cuvânt de spus în PR-ul și advertisingul mondial. Nu suntem doar un punct pe o hartă și că putem să concepem campanii de relații publice, comunicare sau publicitate demne de luat în seamă, nu numai copii fidele ale campaniilor din străinătate.

Nu o să vă prezint toate campaniile premiate, evident. Voi prezenta doar una, o campanie foarte bună, după părerea mea și nu numai, care a facut o adevărată „revoluție” în Japonia. Pe lângă aceasta, o campanie foarte bună a fost cea din Costa Rica, o campanie ce a luptat împortiva violenței și a legilor foarte permisive împotriva infracțiunilor, chiar a criminalității, și care a reușit să schimbe codul penal al acelei țări. O altă campanie care mi-a atras atenția a fost una pentru bilete pentru pariuri sportive, în Anglia. Conceptul a fost inedit: 11 dintre cei mai reprezentativi fotbaliști ai Angliei și 11 balerini/balerine din English National Ballet au arătat partea artistică a fotbalului printr-o piesă pusă o singură dată în scenă.

Preferata mea a fost o campanie din Japonia, campanie de lansare a unui prezervativ, cel mai subțire prezervativ (0.02mm). Idea clientului era ”Love Distance”, meaning ”dragostea are nevoie de distanță”, 0,02mm, nu mai mult! Pentru a ilustra idea clientului, specialiștii au apelat la un reality show în care un tânăr nipon și o tânără niponă care formau un cuplu au fost nevoiți sa parcurgă, plecând din puncte total opuse întreaga Japonie pentru a se întâlni. De asemenea, au fost făcute două site-uri, unul pentru ea, unul pentru el, pentru a vedea în timp real ceea ce fac protagoniștii. Odată logat pe site-ul băiatului, site-ul ei devenea inaccesibil pentru tine. Aceste două site-uri devin unul singur în momentul în care cei doi se întâlnesc, moment ce a strâns milioane de useri. Două dintre punctele forte ale campaniei, datorită cărora a avut succes, sunt: exploatarea universului intim al cuplului, posibilitatea de a relata întreaga poveste în câteva cuvinte, fraze și sinceritatea momentelor. Pentru a înțelege mai bine despre ce este vorba, aveți mai jos detalii.

campania detaliată:

spotul tv:

Sper că v-a plăcut! 🙂

Anunțuri